Grundaren av BIMobject®, Stefan Larsson, huvudtalare vid Red Herring Global i Los Angeles

BIMobject AB tillkännager idag att Stefan Larsson, grundare och VD, kommer att vara en av huvudtalarna vid den årliga konferensen Red Herring Global 2016, som hålls den 15-17:e november i Los Angeles. Red Herring är ett globalt mediaföretag som samlar världens elit i form av innovatörer inom högteknologi, investerare och företagsledare inom affärsvärlden.

Stefan Larsson som kommer att representera BIMobject, kommer att flankeras av representanter från globala innovativa företag som Apple, Google, Sony Corporation och Samsung Electronics. Åhörarna kommer att inkludera världsledande riskkapitalister, entreprenörer och teknologer.

Red Herring Global är den slutgiltiga konferensen, där ett års arbete med att undersöka och utvärdera tusentals privata företag kulminerar i utmärkelsen Red Herring Global 100. Det prestigefyllda priset delas ut till de mest utmärkande privata företagen utifrån gruppen av regionala vinnare från Europa, Nord Amerika och Asien.

“Jag är oerhört stolt och hedrad över att få tala om vår globala framgång, på samma scen som världens mest prestigefyllda företag – företag som jag har beundrat under hela min karriär, som Apple, Google och Sony. Den exponering vi kommer att få genom mitt framträdande är enormt. Detta är inte bara ett erkännande för mig som entreprenör och företagsledare, utan också för BIMobject som en digital framgångsaga – ett företag som vågar utmana allt”, säger Stefan Larsson, VD och grundare av BIMobject.

2013 blev BIMobject vinnare av Red Herring 100 Global.

Exempel på talare vid Red Herring Global 2016

Stefan Larssons biografi

Om Red Herring:
Red Herring är ett globalt medieföretag, som samlar världens bästa högteknologiska innovatörer, investerare och företagsledare inom olika områden: en ledande teknologisk nyhetstjänst online, teknologiska nyhetsbrev och stora event för ledare inom teknologi från hela världen. Red Herring erbjuder en insiders tillgång till den globala innovationsekonomin, med enastående insikter om hur nytillkommen teknologi fungerar som en drivkraft för ekonomin.

Om Red Herring Global:
Red Herring Global är kulmen och resultatet av det senaste årets arbete där man sökt igenom världen och utvärderat tusentals privata företag världen runt. Gruppen av företag som är nominerade för priset representerar de bästa privata företagen uttagna från de regionala tävlingarna i Europa, Nordamerika och Asien.