BIMobject® får tre nya ackrediterade BIMscript® Training Centres

BIMobject AB (BIMobject) tillkännager idag att de expanderar BIMscript Training Centre, där nu totalt fyra partners ingår.

BIMscript Training Centre möjliggör att professionella företag kan leverera projektrelaterade tjänster till tillverkare inom byggbranschen genom användning av BIMscript och LENA, vilket genererar nya tillverkare till BIMobject Cloud.

De fyra ackrediterade affärspartners är:

Respektive företag har redan hundratals befintliga tillverkare inom byggbranschen som kunder, vilka ännu inte finns på BIMobject Cloud. Ett flertal av dessa tillverkare har redan existerande BIM-objekt och BIMobjects nya partners kan nu påbörja processen med att göra tillverkarnas produkter tillgängliga på BIMobject Cloud. Tre av de nya BIMscript Training Centres är dessutom professionella partners till Autodesk i sina respektive länder.

"Genom de nya avtalen får vi tillgång till företagens försäljnings-, marknadsförings- och tekniska experter vilket i hög grad kommer att öka våra möjligheter att globalt nå tillverkare inom byggbranschen. Även om vi växer exponentiellt, kommer våra partners att hjälpa oss att växa ännu snabbare. Detta är början på flera riktigt spännande affärsrelationer", säger Matthew Jackson, Sales Manager UK och Digital Content Manager, BIMobject AB.

"För att förse communityn av användare med flera filformat använder sig våra nya partners av den senaste tekniken från BIMobject, med hjälp av single source för både geometri och information. Detta är framtiden för skapandet av BIM-objekt som kommer att hjälpa både utvecklare och tillverkare att spara tid och pengar", säger Emil Augustsson, Digital Content Manager, BIMobject AB.

Emma Möllerberg - Presskontakt
Email: info@bimobject.com