BIMobject färdigställer bildandet av sitt japanska dotterbolag BIMobject Japan, Inc.

Den 10 oktober 2017 meddelade BIMobject AB (”BIMobject”) att bolaget tillsammans med Nohara Holdings, Inc. (”Nohara”) ingått avtal om att bilda ett japanskt dotterbolag: BIMobject Japan, Inc. BIMobject meddelar idag att etableringen av det japanska dotterbolaget nu har färdigställts. Dotterbolaget har bildats med BIMobject som ägare av 51% av aktierna och Nohara som ägare av 49% av aktierna. BIMobject har idag också översänt faktura för det första garanterade minimibeloppet gällande licens till BIMobjects teknologi och plattform om 1 miljon USD som ska betalas en gång årligen av dotterbolaget under de tre första verksamhetsåren.

“Vi är oerhört stolta över att starta ett dotterbolag i Japan. Landet har en stor och intressant marknad där byggbranschen står inför en verklig digitaliseringsrevolution. Sedan vi meddelande att vi ska etablera ett japanskt dotterbolag i oktober har vi arbetat mycket hårt för att få all formalia på plats vilket vi nu äntligen har färdigställt. Jag ser fram emot kommande arbete och att på allvar ta del av den potential som vi ser på den japanska marknaden”, säger Stefan Larsson, VD och grundare för BIMobject.