Autodesk® Seeks verksamhet övertas av BIMobject®

BIMobject AB (“BIMobject”) har ingått avtal med Autodesk, Inc. (“Autodesk”) om att Autodesk® Seeks verksamhet övertas med omedelbar verkan av BIMobject®. Som en del av avtalet, åtar sig BIMobject att, på BIMobject Cloud, förse Autodesk Seeks kunder med befintliga och nya högkvalitativa tjänster relaterade till BIM-content.

Användare av Seek.autodesk.com kommer bli omdirigerade till bimobject.com där de kommer att finna BIM-objekt från Seeks kunder. Tidigare Autodesk® Seek kunder kommer att få paketerbjudanden för BIMobject Cloud, som är likvärdiga eller bättre än, Autodesk Seek Silver-, Gold- och Platinum-paket. Till exempel kommer Autodesk Seeks kunder att få tillgång till BIMobject Publishing, Product Sites, Digital Marketing Solution och BIManalytics® Core. Autodesk Seeks Platinum-kunder kommer även att få Spitfire 1, i vilken de kan använda nya business matching-funktionen på produktsidor. BIMobjects samarbete med ARCOM One som är kopplat till MasterSpec är även en potentiell fördel för kunderna som förflyttas från Autodesk Seek till BIMobject Cloud.

Alla tidigare Autodesk® Seek kunder på BIMobject kommer även att kunna dra nytta av BIMobjects live administration, “call home funktioner” som inkluderar versionshantering, pre-sales möjligheter, business intelligence, obegränsat med nedladdningar och uppföljningsbara leads.

BIMobject är en flitig och frekvent utvecklare på Autodesk® Forges plattform. Plattformen är ett banbrytande verktyg för lösningar som BIMscript® & LENA och Mosquito, som erbjuder ett obrutet informationsflöde från tillverkning till digital marknadsföring av produkter.

Ytterligare ett framtida val för tillverkare inom byggbranschen är BIMobjects nya lösning BIMsupply®, som även är utvecklat genom Autodesk Forges platform. Genom BIMsupply kan kunder tillgå nya affärsmöjligheter, genom att ha en ökad kommunikation med designers, ingenjörer och föreskrivare, detta sker direkt från BIM-modellerna och projektinformationen.

BIMobject uppskattar Autodesks® teknologi och kommer att fortsätta att utveckla toppmodernt innehåll genom att använda Autodesk® Revit och Autodesk® AutoCAD, för att stötta Autodesk Fusion 360 med BIMscript & LENA. Autodesk® Forges plattform kommer även att användas till den fortsatta utvecklingen av BIMobject Cloud och BIMsupply.

“Det är en ära för oss att ta över Seek från Autodesk. Vi är oerhört engagerade i BIM industrin och kommer att göra vårt bästa när det gäller att ge både tillverkare och Autodesk användare bästa möjliga kundupplevelse. Med våra framtida lösningar baserade på Autodesks Forge och Fusion 360 är vårt engagemang för Autodesks teknik och lösningar starkare än någonsin. Slutligen vill vi tacka Autodesk och dess ledning för denna möjlighet," säger Stefan Larsson, VD och grundare av BIMobject.

“BIMobject is one of the most active developers on the Autodesk Forge platform, so they were a natural choice for our Seek customers. We are confident that through this agreement and continued collaboration with BIMobject, building product manufacturers and designers will continue to have a BIM content platform that solves the challenges of today and tomorrow,” said Scott Reese, Autodesk vice president of cloud products.

För mer information, vänligen kontakta:
Natalie Nilsson - PR & Marketing Manager
Tel: +46 40- 685 29 00
E-mail: press@bimobject.com

Om BIMobject AB:

BIMobject AB är med sitt molnbaserade content management system för BIM-objekt, en "game changer" för byggindustrin världen över.

BIMobject är ett innovativt teknologiföretag som ligger i framkant vad gäller digitaliseringen av byggprodukter och material. Detta genom att tillgängliggöra produktinformation som kan omvandlas till kunskap tidigt i BIM-processen. Det gör det möjligt att industrialisera byggindustrin och ha stort inflytande över design, produktval, konstruktion, svinn, energi, kostnader, kvalitet och logistik.

Våra unika lösningar för tillverkare av byggnads- och interiörprodukter erbjuder utveckling, hosting, underhåll, administration och publicering av digitala kopior av tillverkares produkter – BIM-objekt. Webbtjänsterna för digital marknad- och pre-sales som BIMobject Cloud erbjuder, kanaliseras och integreras via appar till CAD/BIM-applikationer för att skapa direkta affärsrelationer och kommunikation världen över.

BIM-objekten integreras i informationsmodellen genom hela processen och beskriver byggnaden och dess delar i detalj, därmed ökar chanserna för att bli föreskriven för de produkter som finns tillgängliga i BIMobject Cloud.

BIMobject® - Vinnare av 2013 Red Herring 100 Global

BIMobject AB (publ) – Nasdaq Stockholm First North – Ticker: BIM
Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser.